YIN YOGA

YIN YOGA

LEREN LOSLATEN

I AM "OM" MY WAY

In Yin yoga worden de yoga posities langer aangehouden, zo heb je meer tijd om je lichamelijke en emotionele grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt je lijf niet alleen om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding ook om je lijf beter te voelen. Een mix van rust en werken. Aandacht, concentratie en geduld. Passief ‘yin’ je lijf een gevoel van loslaten leren ontwikkelen. 

Diep, grensverleggend en stretchend de zwaartekracht je vriend te laten worden.

Vloerposities die je voor langere tijd aanhoudt(meestal 3 tot 5 minuten).

Door wat langere tijd in de houding te blijven dring je door tot in de diepere lagen van het lichaam, zoals gewrichten, ligamenten, bindweefsel en andere plekken waar de eventuele vastgehouden spanning, stijfheid en blokkades mogen worden losgelaten. Op mentaal, emotioneel en energetisch niveau. Goed voor stress gerelateerde klachten zoals spanningen, slecht slapen en burn-out klachten. De houdingen bij deze yin yoga zijn tevens gericht op het versterken en versoepelen van bindweefsel en gewrichten rondom het bekken, ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los.

Extra pluspunt is de kalmerende werking op je zenuwstelsel en zeker s’avonds een goede voorbereiding op de nacht die komt.